tips för "svåra stunder"

jag fick en bok av mamma när hon och pappa skiljde sig, där jag skriver av mig om saker jag tycker är jobbigt. de kanske helt enkelt hjälper mig, för jag tänker alltid positift även fast allt är negatift och jobbigt. ha en bok, skriv av dig. läs igenom nästa dag/kväll, tänk igenom de igen och skriv upp tre positiva saker om de och tre negativa. t.ex. min mamma och pappa skiljde sig :
3 positiva: De kunde äntligen vara ärliga mot varandra. pappa fick som han ville och blev lycklig. de skiljde sig på ett bra sätt, de hata inte varandra, tvärtom de tyckte om varandra mycket.
3 negativa: jag har inte en familj bestående av mamma pappa och syskon tsm, de bråkar mer än förut, mamma är olycklig.
det var tre snabba förslag, men jag tror ni fattar vad jag menar, och så tänk djupare in på sakerna om ni tycker de känns bra också.  good luck !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0