"du äger"


den här boken fick både jag och my i julklapp, övar än själv att bli en bättre människa mot sig själv. Jag ska göra som den säger och just nu har jag läst att det är bra att göra en "bra-bok" som man skriver i varje dag. det ska finnas tre rubriker "bra idag" "glad för" och "längtar efter" så ska man skriva tre saker angående de rubrikerna som har hänt idag tex:
bra idag för att jag var snäll.
bra idag för att jag lagade middagen.
bra idag för att jag hann till skolan.
glad för att jag är jag.
glad för att jag gjorde läxan.
glad för att dagen är över.
längtar efter imorgon.
längtar efter att redovisa arbetet jag gjorde klart idag.
längtar att jag kommer orka upp ur sängen imorgon.
ungefär sådär kan en dags skrivning vara. haha inte direkt så som jag kommer skriva men iaf. rekommenderar såna som har dålig självkänsla och jämför sig med andra mycket !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0